Domänskydd Sverige KB,(UPPDATERAT)

Domänskydd Sverige KB,(UPPDATERAT)

Det är sällan jag editerar ett inlägg och än mer sällsynt att jag helt tar bort det jag skrivit, men jag har haft flera kontakter med företrädare för Domänskydd Sverige KB och det visar sig vara – ”sämre formulerade erbjudanden” i kombination med ”sämre specifiserade domänpaket” till ett kanske ännu sämre namngivet namn på produkten.

Så deras intention är lovvärd, men paketeringen och införsäljningen ”förbättringsbar”.
Men för det så ser jag hellre en möjlighet att informera och uppdatera än att varna och stjälpa – för dom har verkligen tagit till sig..

Men tydlighet och specifikation, kan deras tjänst bli väl så bra som någon annans aktör på marknaden.

29/3 2011
Peter Forsman / Internet Sweden

Related Articles

6 Comments

Avarage Rating:
  • 0 / 10
  • Johnny , torsdag 30 december 2010 @ 21:24

    Tja, jag vet inte om du har rätt, eller inte, det saknas lite fakta. Får inte företag hjälpa till med domänregistering?

    Din fejkfaktura visar inte om det är en fejk eller inte, det ser ut som en faktura, som man får om man beställt en tjänst, tex domänköp. OM sedan företaget har gjort en tjänst av detta som de kallar ”Digitalt namnskydd” är det väl inget konstigt med det, bara man vet vad det innebär?

  • Internet Sweden , torsdag 30 december 2010 @ 23:26

    @Johnny – Vad menar du skulle saknas för fakta? Jag tyckte att jag var ganska tydlig, men kan förtydliga sista meningen med att de företagare som fått ta emot dessa fakturor och kontaktat mig, alla berättar att de inte haft någon som helst kontakt med företaget innan?

    Tillräckligt tydligt?

    Och vad tror du själv att jag som registraransvarig på .SE Registry tycker om att ”företag hjälper till med domänregistering”? Känns väl nästan som en onödig fråga, eller?

    //Peter Forsman / Internet Sweden

  • Johnny , måndag 3 januari 2011 @ 16:29

    Fastande i din utredning innan jag kom till sista meningen, men som du, faktiskt, skriver: ”inte i någon större omfattning”. Dock, så är det ju alltid i början av ett lurendrejeri.
    Men!
    Du borde ha infon om att du blivit kontaktad överst, så man förstår att någon känner sig lurad, och kontaktat dig för att få hjälp.

    Sedan läste jag vidare på din webb, känner inte till dig innan då jag hittade hit via twitter, och såg att du jobbar med detta professionellt, dvs du vet vad du pratar om.
    Vet man inte det, som jag, och läser texten som du skrivit, är det inte alldeles enkelt att förstå att du ägnar en hel del tid åt att hjälpa personer med domännamnsregistreringar.

  • Internet Sweden , måndag 3 januari 2011 @ 16:41

    @Johnny – Nej, jag tycker faktiskt att du hade helt rätt – det är ett misstag jag gör alltsom oftast: att jag förutsätter saker av mina läsare – vilket är helt fel och inte min avsikt. Jag skulle naturligtvis inlett med att inga av de drabbade kände till verksamheten innan fakturan damp ner.

    Mvh
    Peter Forsman

  • Johnny , tisdag 4 januari 2011 @ 14:11

    Tyvärr händer det ofta, man tänker inte på att ens besökare kan läsa en webbsida utan hoppar över viktig information när man skriver.
    Fortsätt med ditt arbete, lika viktigt som Råd och Röns svarta lista.

  • Internet Sweden , tisdag 4 januari 2011 @ 14:55

    @Johnny – Tack!
    //Peter

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *